Osmé téma z programu HESU Zdravé menu Zuzky Hejnové se tentokrát věnuje tématu SNÍDANĚ.

 

Zdravestravovani_VTK2681.jpg

Znáte to – budík zvoní, je ráno, honem vstát, honem rychle se umýt, obléknout a mazat do školy… Ale pozor, na něco důležitého jste zapomněli! Na co? Přece na snídani! Snídaně je základ dne a bez ní energii na školní nebo pracovní dopoledne prostě mít nebudete…

Každý nemusí být ranní ptáče, aby měl dostatek času na přípravu pořádné snídaně, ale i tak by neměl nejdůležitější jídlo dne nikterak odbývat.

 

 

Jak může vypadat vyvážená snídaně?

  • celozrnné/kváskové/žitné pečivo + lučina/Cottage/ luštěninová pomazánka + zelenina
  • míchaná vajíčka (nejlépe v BIO kvalitě) + celozrnné/kváskové/žitné pečivo + zelenina
  • ovesná/jáhlová/pohanková kaše nebo ovesné vločky + čerstvé ovoce + lžička semínek (slunečnice, dýně) nebo oříšků (lískové, mandle) + bílý jogurt
    • 2 lžíce předem namočených chia semínek,  ½ hrnku mandlového/rýžového mléka, kousek ovoce, špetka stevie, 1/3 lžičky skořice. Ingredience dejte do mixéru a rozmixujte
  • smoothie – jogurtové, ovesné
    • do mixéru vložíte banán (jiné ovoce), 250ml rostlinného mléka (rýžové), 2 lžíce ovesných vloček, hrst oříšků, 100 ml jogurtu, 1 lžíci medu nebo agáve sirupu a rozmixujete do hladka
 

Recept na doma

blog170.jpg

Pečená snídaňová kaše (od LeGracie)

 

Ingredience:

  • 2 x chia kaše Run-ní ptáče s brusinkou a kokosem
  • 2 vejce
  • 3 lžíce tvarohu

Tip na ozdobu:

  • 150 g tvarohu
  • Kokosové chipsy
  • kakaové boby drcené
  • protein na pocukrování
  • jahody

Postup:

Kaše zalijte 150 ml vroucí vody. Vmíchejte vejce a tvaroh. Tuto směs dejte do formiček a pečte v mikrovlnce cca 3 minuty na plný výkon (povrch bude upečený a pružný).

Dozdobte nočky z tvarohu, kokosem, boby a jahodami.

 

Partneři balíčku